Визуалното съдържание притегля все повече вниманието на потребители, маркетолози и специалисти в рекламата към себе си. С над 800 млн месечно активни акаунти инстаграм е втората по значимост социална медия, която продължава да расте с неимоверни темпове. Отличава се с висок брой взаимодействия и лоялни фенове, прекарващи сериозно количество време в платформата. Ще отделя само едно изречение, за да споделя досадното напомняне, че инстаграм върви по стъпките на фейсбук. Факт. Инстаграм е вече канал за комуникация, който ангажира сериозно вниманието на потребителя. Време е за бизнеса да се настани трайно и безвъзвратно и в тази социална медия.

 

 

Цифрите

 

Статистиките могат да ни помогнат да направим информиран избор, когато преценяваме дали потенциалът на една платформа ни се вижда реален. За тази цел предлагам на вниманието ви малко интересни данни.

 

През септември бройката активни потребители на дневна база достигна заветните 500млн;

 

–  80% от потребителите в платформата следват поне един бизнес;

 

–  70% от хаштаговете в инстаграм са брандирани, т.е. създадени са от компании за бизнес цели;

 

–  Взаимодействията на потребители с брандове в инстаграм са 10 пъти повече от тези във фейсбук;

 

–  65% от най-ефективно представящите се постове в инстаграм включват продукт;

 

–  1/3 от създаденото съдържание в Stories е дело на бизнес акаунти;

 

–  Ако отворите Ads Manager във фейсбук и таргетирате рекламно каре само към инстаграм, ще откриете, че общият брой потребители в България, към които можете да поднесете посланието си, е 1,100,000.

 

 

Ползите

 

Кои са безспорните фактори, които ще ви помогнат да вземете решението, че вашият бизнес трябва да е в инстаграм и да бере плодовете от създаването на великолепно визуално съдържание? Ами много са, но няма да претендирам за изчерпателност – просто ще ви дам малко храна за размисъл.

 

–  Инстаграм е място, където можете да разкажете за бизнеса си в красиви визии и да създадете автентични бранд последователи. Представете си списание с гланцирани листа, изпълнено с качествени и изящни фотоси, които радват окото. Чудесно! Сега го забравете и си направете бизнес акаунт в инстаграм.

 

–  Тук можете да разчупвате клишетата и да се дистанцирате от еднотипния, строг вид на постване. За целта разполагате с инструменти като Layout и Boomerang. Подобен подход приближава бранда до потребителя, което помага за изграждане на доверие в дългосрочен план.

Jeszcze więcej smaku radości! ? #cocacolapolska #boomerang

A post shared by Coca-Cola Polska (@cocacolapolska) on

 

– Имате възможност да ползвате маркери за съдържание по дадена тема( по-известни като хаштагове). Кликайки на хаштаг под ваша публикация, потребителят ще бъде изпратен в цяла галерия от снимки, специално подбрани по същата тема. Създаването на уникален хаштаг за вашия бизнес ще допринесе за приемственост и вникване в бранда, както и за потенциални клиенти.

 

–  Важна част от арсенала, с който разполагате в Ads Manager, ще бъде наличен за създаване и таргетирате на послания към потребителите в инстаграм. От една страна, имате вече позната рекламна платформа за работа с още една социална мрежа, а от друга – можете да се възползвате от натрупаната информация и полезни изводи за по-ефективни резултати.

 

–  Можете да публикувате изображения и видеа в Stories, изпълващ целия екран на смартфона. За разлика от поставяне на съдържанието в нюз фийда, където визията заема около 60% от екрана, тук ангажирате изцяло вниманието на потребителя.

 

–  Платформата вече предоставя и възможност за създаване на Live видеа. Подобно на фейсбук, те ще бъдат позиционирани с приоритет от инстаграм, което ги прави отличен инструмент за привличане на внимание.

Live Video on Instagram Stories from Instagram on Vimeo.

 

Определено възможностите, които предлага социалната медия, насочена към визуалното представяне, са многобройни. Работата с нея и изследването на възможностите й ще ви помогне сами да достигнете до още сериозни доводи за включването й в онлайн маркетинговия ви микс. Ще се радвам да споделите какво е сработило за вас, ако имате вече опит с платформата, и как тя е допринесла за по-ефективното позициониране на бизнеса ви в онлайн океана от възможности. 😉

Автор на публикацията: Виктор Динев

Eксперт по дигитален маркетинг. Има защитена магистърска степен по „Мениджмънт“ в University of Liverpool. Професионалният му опит включва 4 години в областта на дигиталния маркетинг. От три години работи като мениджър проекти в бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. В рамките на Beyond Academy е създател и лектор на обученията по инстаграм маркетинг.

Работил е по дигитални проекти на клиенти като Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, NIVEA, Eucerin, Escapelle, Baristo, Ozone.bg. Ръководи вътрешнофирмени обучения по социални медии (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn).