Какви са конкретните ползи за вашия бизнес при включване на Stories в инстаграм маркетинг активностите ви е въпрос, на който настоящата статия ще обърне внимание. В следващите редове ще научите малко предистория, ще изброя топ причините, поради които смятам, че ще наградите позиционирането на бранда си в инстаграм, използвайки Stories, както и ще споделя необходимите инструменти за постигане на ефективни резултати.

 

Как започна всичко?

 

Имало едно време един предприемач на име Ивън Спигел, който решил да даде на хората възможност да изявяват артистичността в себе си, като създават и споделят креативно съдържание от смартфона си всеки ден. Това е историята на Snapchat. Разширена реалност, Геофилтри вместо тагване на локация, рисуване върху снимки. Все нововъведения, които се случиха в тази социална мрежа. Ето и част от причините този модел да е успешен.

  • Публикацията се показва единствено на мобилно устройстро. Съответно за нас, като създатели на съдържание, е много по-лесно да оптимизираме визуалното представяне на криейтива;
  • Публикацията се показва на цял екран(не е част от фийд) – заема цялото внимание на потребителя;
  • Публикацията изчезва след 24 часа – стимул за следващите ни да проверяват ежедневно за ново съдържание.

Естествено Марк Зукърбърг се досети, че е чудесна идея да копира набиращия скорост модел за създаване на актуално, „самовзривяващо се“ съдържание в платформата на инстаграм през 2016. Ето как се стекоха нещата впоследствие.

 

 

 

 

 

 

 

 

Една от главните причини за възхода на Instagram през последната година и половина е добавянето на Stories. Какви ползи за бизнеса обаче може да донесе форматът Stories?

 

Ползите

 

Инстаграм е социална мрежа, в която на почит е естетически добре подбраното съдържание, изискващо повече внимание и подготовка. Важно е, когато човек погледне профила ни, създадените визии там да говорят на един език, да показват една обща предварително помислена стилистика. Това е целта на платформата. Да радва окото и да вдъхновява. Появата на Stories създава полезно предимство – възможността да добавим шепа креативност, показвайки неподправено себе си или бранда си. Гмурнете се в Stories! Поиграйте си с инструментите в него. Ще оцените колко много и разнообразно съдържание бихте могли още да създавате за целите си. Ето как може да изглежда едно подобно парченце креативност. Размерите за Story са 1080х1920. В случая е преработено за фийд.

 

 

Алгоритъмът на инстаграм, подобно на този на фейсбук, записва сигналите, които всеки потребител подава, взаимодействайки със съдържание. Сторитата не правят изключение. Всяко разглеждане на история, всяко докосване на екрана е сигнал за инстаграм, че човек се интересува от вас и утре може да му бъде сервирано във фийда първо вашият пост.

Поставянето на сериозно количество съдържание на една тема говори само по себе си за разказването на история(в Stories). Едва ли има нужда да ви убеждавам, че това е мястото, а не в редица постове на профила ви или в multiple photos публикации, на които рядко се обръща внимание и са по-скоро неефективни.

Добавянето на линк към сторита е сериозно оръжие, когато имаме конкретна цел, която искаме да постигнем – продажба на маратонки, прочитане на новия ни блог пост, закупуване на билет за концерт. В социална медия, която предоставя само един линк(този в профил tab-a), това е огромно предимство. Условията да имате налична тази възможност са две – да имате бизнес профил и 10,000 последователи.

Highlights е нов инструмент в инстаграм, чрез който можете да съхраните стори отвъд 24-те часа, за които е live, и да го позиционирате в профила си по теми. Представете си табовете ви в заглавната лента на лендинг страница. Всеки един от тях може да води до конкретен раздел с информация. А сега си спомнете, че ще можете да добавяте и линкове към сторитата. 😉

 

Инструменти

 

Хаштагът е безценен инструмент за достигане до нови потребители и в Stories. Използвайки ключови послания с #, ще достигате нови потребители, които следват конкретния хаштаг. Да, точно така. Един от последните ъпдейти в платформата дава възможност на потребителите да следват любимите си хаштагове, като съдържанието им вече се позиционира във фийда, заедно с това от последваните профили. Когато поставяте хаштаг в Story, може да попаднете в компилация от сторита, които се нареждат най-горе на Home tab-a сред тези от хората, които следва един профил.

Таг на локацията е следващо силно оръжие за широк обсег на сторитата ви, тъй като в explore tab-a се поместват истории от локации, в които може да бъде видяна вашата. В статистиките към сторито можете да видите колко хора са ви открили през съответното, защото са гледали такива от дадена локация. Често пъти те са дори повече на брой, отколкото броя гледания от последователи.

Таг на профил ще помогне за създаването на емоционални връзки с потребители. Например бихте могли да споделите снимка от профил на човек, обядва в ресторанта ви, след като го попитате дали е окей. Сторита с помислено съдържание в тази посока са отлична инвестиция за изграждане на интерес и лоялност с потенциални клиенти. Помислете за ефекта, който ще има представянето на потребител в бизнес профила ви. Също така можете да тагвате и вашия собствен профил, за да подканяте потребители да последват линка ви в биото, който съдържа актуално предложение.

Live видеата са изключително видими в платформата. Последователите често получават известия за тях. Те се отличават сред останалите сторита с визуализация на play бутон върху съответното. За разлика от стандартното стори, чиято продължителност е ограничена до 15 секунди, live-овете могат да бъдат дълги до час. Има вариант за включване на зрител на живо във видеото ви. По този начин бихте могли да организирате собствено предаване в Stories! 🙂

 

Тествайте, създавайки съдържание в Stories като част от активностите ви в инстаграм, и споделете в коментар какви резултати наблюдавате. Ще се радвам да ги обсъдим заедно. 🙂

Автор на публикацията: Виктор Динев

Eксперт по дигитален маркетинг. Има защитена магистърска степен по „Мениджмънт“ в University of Liverpool. Професионалният му опит включва 4 години в областта на дигиталния маркетинг. От три години работи като мениджър проекти в бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. В рамките на Beyond Academy е създател и лектор на обученията по инстаграм маркетинг.

Работил е по дигитални проекти на клиенти като Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, NIVEA, Eucerin, Escapelle, Baristo, Ozone.bg. Ръководи вътрешнофирмени обучения по социални медии (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn).