Ясен сигнал за стремежа към монетизиране на платформата на инстаграм бе ъпдейтът, който всички бизнеси и маркетолози очакваха – появата на бизнес акаунти. През юли 2017 броят на профилите, които са за бизнес, достигна 15 милиона, а днес вече те са повече от 25 млн. Логично броят им продължава да расте и у нас.

 

Защо да направите тази крачка?

 

На първо място трябва да знаете, че все още алгоритъмът на инстаграм не ограничава органичната видимост на съдържанието, споделяно от бизнес профили. Така че преминаването към бизнес акаунт няма да означава по-малко харесвания и коментари на постовете ви. Също така един от последните ъпдейти в платформата е възможността да планирате публикации през партньори на инстаграм. Това важно предимство за момента е налично само за бизнес акаунти. Най-ценното за нас като експерти, мениджъри или управители, които използват социалната медия с цел брандинг и/или продажби, е, че бизнес акаунтите са важен ъпгрейд на личните профили в няколко аспекта. Първо, представянето изглежда по-подредено и ясно за интересуващите се от вашия бизнес. Второ, имате базови статистики – съответно имате подкрепа при анализ на действията си в платформата. Трето, можете да рекламирате директно от мобилното приложение, което не рядко се оказва доста ефективен вариант.

 

Преди да влезем в повече детайли за трите важни предимства на бизнес профилите ще видим кои са стъпките за създаване на бизнес профил в инстаграм…

 

 

Създаване на инстаграм личен профил

 

За да създадете бизнес акаунт, трябва първо да генерирате инстаграм личен профил, който после да преобразувате. Задавате имейл и на следващия етап се логвате с фейсбук профила ви или създавате уникално потребителско име и парола за инстаграм.

 

Важно! За да преобразувате личен профил в бизнес акаунт, той трябва да е публичен. Избира се от меню Settings>Private Account(OFF)

 

 

Преобразуване на личен профил в бизнес профил

 

От меню Settings избирате Switch to Business Profile. Ще бъде поискано от вас да се логнете с фейсбук профила си директно в приложението(ако не сте регистрирани с него). След това трябва да свържете бизнес профила с фейсбук бизнес страница, на която сте админ.

 

Важно! Бизнес профилът се свързва само с една фейсбук страница. Ако решите да свързвате профила с друга страница на по-късен етап, ще трябва да се върнете първо към личен профил и след това отново да повторите процедурата по преминаване към бизнес акаунт. При това положение бихте изгубили всички статистики, които сте натрупали в приложението до текущия момент.

След избор на страница, ще се появи прозорец със заредени данни за контакт от фейсбук. Можете да ги допълните или актуализирате. И воала! Вече имате бизнес профил в инстаграм. А сега да се насочим и към трите основни ползите от него. 😉

 

 

Бизнес контакти на фокус

 

Първото, което прави впечатление, са допълнителните бутони за изпращане на мейл, упътване до локацията на бизнеса и телефон за връзка. Само трябва да ги добавите, ако не са прехвърлени от фейсбук страницата. Супер бърз и удобен начин клиент, попаднал на бизнес профила на ресторант, да се обади и да резервира маса, както и да намери лесно локацията.

 

Рекламиране на съдържание

 

Най-сериозното предимството при управлението на бизнес профил(за разлика от личния) е възможността за спонсориране на постове директно през приложението. Имате бутон „Promote“ под всеки вече създаден пост. Другият начин да пуснете реклама в инстаграм е по-известен – спонсориране през рекламния мениджър на Facebook. Там създавате съдържанието (визуална и текстова част), което бива показвано във фийда на таргетираната аудитория като спонсориран пост. Тук е важно да маркираме основни положения, които ще са ви от полза при вземане на решение кой от подходите да ползвате.

 

 

  • Рекламирайки през приложението, вие ще добавяте платен рийч и ангажираност към органично натрупаните вече на създадения пост. Затова и споделих, че бизнес акаунтите са ценно предимство. На този етап от развитието на платформата това не може да се случи чрез реклама през Facebook Ads Manager, защото там задавате криейтив, който не се добавя към съществуващите на профила. Също така не можете да спонсорирате вече създадени публикации. С други думи, рекламата си трупа интеракции, които не се добавят към профила. От тази гледна точка, по-полезно ще е рекламиране през приложението, за да бъде видима в профила натрупаната от рекламата ангажираност.

 

  • Като цел можете да посочите посещения на профил таба, когато спонсорирате постове единствено през приложението. Но през app-a пък не може да избирате за цел повече ангажираност за постовете или спонсориране на истории.  Тези формати са възможни само през Facebook Ads Manager.

 

В крайна сметка всичко зависи от целта ви. Познавайки добре възможностите на двата инструмента за реклама, ще можете да направите правилен избор в конкретната ситуация.

 

 

Анализ на резултатите – Insights

 

Insights се достъпва през горния десен ъгъл на профил таба, от бутона, изглеждащ като графична таблица.

 

В началната секция ще получите обща информация за промяната в броя последователи и броя достигнати потребители за изминалата седмица(сравнена с предходните 7 дни). С един поглед ще се ориентирате как се развива профилът в краткосрочен план.

 

Следващата секция ‘Actions‘ представя информация по дни за броя действия, извършени от потребители в профила и на публикациите ви. В конкретика са представени броя посещения на профила ви и броя кликове на единствения линк, който може да поставите там. Обръщайте внимание на визитите и вижте какво сте правили различно в седмицата, когато има покачване или спад, за да правите съответните изводи за това какво работи в тази насока и какво не. Ако пък имате кампания и искате да насочите потребители към линка в профила, ще е полезна втората метрика за оценка на ефективността на активностите ви.

Секция номер 3, ‘Discovery‘, ще даде ясна насока доколко ефективно достигате до нови последователи, имайки предвид бройката потребители, които виждат съдържание от вас и общия брой импресии на съдържанието ви.

Следващата секция съдържа анализ на последователите ви(цъкате на See More за детайлите). Чудесен ориентир за това дали достигате и ангажирате правилната аудитория. Друг полезен извод може да направите, научавайки от същото място часовете, в които публиката ви е най-активна. Това инфо ще ви помогне да сетнете публикациите си в най-подходящото време.

Важно! Имайте предвид, че ако по някаква причина преобразувате бизнес профила си обратно към личен, ще загубите натрупаните данни до момента. Връщайки се отново към бизнес профил, данни започват да се записват в Insights отново от нулата!

В следващата секция имате подробни резултати от представянето на всяка публикация(постове – органично и резултати от спонсориране, както и сторита). В детайлната част ще научите не само за постигнатите импресии и рийч, но и брой посещения на профила вследствие от пост, харесвания, коментари и запазвания на вашия пост от потребители в лични галерии от снимки. Периодът, който можете да зададете, е до 2 години назад във времето. При сторитата съответно нямаме лайкове, а достигане до потребители, сигнали за интерес към сторитата като прехвърляне към следващо, връщане на минало и т.н. Информацията от тази секция като цяло ще ви даде добра идея за това кое съдържание е постигнало най-висока ангажираност. Именно тях бихте могли да ползвате за отправна точка при създаване на бъдещи криейтиви. 🙂

 

 

Бизнес профилите са естественото продължение на живота на платформата инстаграм, подобно на фейсбук. Това е основна причина да очакваме следващи сериозни ъпдейти в тази насока, като например секция Insights в десктоп версията и/или в отделно приложение. Очаквам с интерес следващите новости по темата. Ще се радвам да чуя и вашите коментари и питания, свързани с бизнес профилите в инстаграм.

 

Автор на публикацията: Виктор Динев

Eксперт по дигитален маркетинг. Има защитена магистърска степен по „Мениджмънт“ в University of Liverpool. Професионалният му опит включва 4 години в областта на дигиталния маркетинг. От три години работи като мениджър проекти в бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. В рамките на Beyond Academy е създател и лектор на обученията по инстаграм маркетинг.

Работил е по дигитални проекти на клиенти като Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, NIVEA, Eucerin, Escapelle, Baristo, Ozone.bg. Ръководи вътрешнофирмени обучения по социални медии (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn).