БЛОГ

Размери за фейсбук корица – кратко ръководство

При поддръжката на страницата често корицата бива подминавана като второстепенен фактор за потребителското изживяване. Много от нас вярват, че тя остава в периферията на вниманието и рядко видима. Това обаче е дигиталното лице на марката в най-голямата социална мрежа и вероятно едно от основните неща, които потребителят ще запомни за вас. При толкова много активни потребители (почти 4 милиона за България към юли 2020 г.) можете ли да си позволите нейното неглижиране?

Преди да изберете обаче красиви снимки, свеж рисунък или зашеметяващо видео, трябва да се уверите, че знаете какви са размерите, предвидени в последните изисквания на Фейсбук за корица.

Към датата на публикуване на тази статия размерите за десктоп за корица на фейсбук страница са 820 пиксела широчина на 312 пиксела височина. Тук обаче трябва да имате предвид, че мобилните потребители ще видят 640x360px. Причината? Различният размер на екрана.

Затова внимавайте за важните неща, които искате да бъдат видими навсякъде – послание, продукт, етикети, нечия чаровна усмивка – нека бъдат разположени централно и в по-малкия размер – 640x312px. Остатъка до 820х360px не оставяйте бял, нека визията продължава до запълване на размера, освен ако не целите друго с дизайна. Ако не се съобразите с изискванията, пак ще имате корица, но при прекалено голяма визия тя ще бъде изрязана, а в обратния случай – пикселизирана, т.е. с ниско качество.

Ето кратък списък с най-важните неща, които трябва да имате предвид при изработка на корица:

  • Размерът е 820х312px за десктоп и 640х360px за мобилни устройства;
  • Препоръчваме да използвате PNG файлове или JPEG в RGB под 100kb;
  • Размерите за корица на лична страница и на фирмена са еднакви;
  • Ако имате подходящо видео, което споделя повече за бизнеса ви – използвайте го, като го подготвите в същите размери;

За ваше улеснение сме подготвили темплейт във фотошоп формат, който да ви улесни. Можете да го изтеглите оттук. А ето и няколко примера за корици:



Доброто визуално представяне на фирмената страница е една от отличителните черти на привлекателния брандинг. Не го пропускайте, ако искате да изградите доверие на клиентите към марката – или, както гласи поговорката, „По дрехите посрещат…“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.