Публикациите от фейсбук групите са вторият тип съдържание, който се показва най-много във фийда ни след публикациите на нашите приятели. Това означава, че бизнесите не трябва да пропускат тази възможност да са близо до своята аудитория.
Затова е важно да създаваме и развиваме групи, които са свързани ни и даваме допълнително съдържание и ползи за аудиторията ни.
Ползи за бизнеса от фейсбук групите
- Създава по-добри отношения с аудиторията
Групите са ефективни, защото хората искат да са в тях. Те търсят комуникация с други хора, които имат сходни интереси. При използването на група, свързана с бизнеса, той ще стане център на комуникация, която ще доближи бранда до аудиторията.
- Увеличава органично достигнатите потребители
Всяка следваща година органичният reach на постовете от страницата спада. Затова е важно да открием други възможности да достигнем аудиторията си без да плащаме за реклама. Вече споменахме, че алгоритъмът приоритизира съдържанието, идващо от групи, в които потребителят членува. Така съдържанието, публикувано в групата, може да достигне до по-голяма част от аудиторията в сравнение със страниците.
- Отличен начин за проучване на аудиторията
В групата може да се тества нов продукт, да се иска мнение за определена услуга или да се искат предложения от аудиторията. Когато хората свикнат с комуникацията в групите и всичко е приятелско, това води до по-креативни и интересни предложения. А мнението на клиентите е важно да бъде вземано под внимание при вземането на стратегически решения.
5 съвета за по-голям успех на фейсбук групата на бизнеса ни
-
Създай ясни и точни правила за поведение
Когато комуникацията е приятелска, спокойна и направлявана правилно, хората в групата се чувстват по-добре и могат спокойно да водят дискусиите, които искат. За да се избегнат нападки, обиди и спам, е важно да има ясни правила. Хубаво е да се следи ежедневно от модератор дали има потребители, които не ги спазват. Важно е и те да се наказват според определените правила.
Също така може да има и модерация на публикациите от членовете на групата. По този начин ще се избегне съдържание, което не кореспондира на принципите и философията на групата.
-
Ангажирай се с аудиторията, но я остави да води
Важно е бизнесът да се включва в дискусиите, но да не е водеща част. Колкото по-дълги са дискусиите, толкова по-голяма част от членовете ще видят този пост.
Стимулирай потребителите сами да започват теми на дискусия в групите или да дават предложения за нови продукти или услуги.
-
Създай въпроси за включване в групата
Чрез тях ще спреш ботовете, които ще се опитат да се включат в нея. Те ще я засипят със спам, който е неприятен за членовете ѝ и ще доведат до напускането на групата от тях.
Добра идея е да се събират данни за включване в групата. Такива може да са имейл или телефонен номер. По този начин ще имаш една база данни с най-верните фенове на бизнеса.
-
Публикувай премиум съдържание
Давай различно съдържание за феновете в групата. Не преповтаряй съдържанието от страницата, предоставяй нещо по-ценно за аудиторията. Полезни съвети, които биха им помогнали в ежедневието, или пък забавление, мотивация и дори нещо, което да ги накара да се замислят върху определен въпрос.
Може да правиш и рубрики със съдържание, например месечно Q&A, или пък да правиш проучвания за нови продукти или услуги в групата.
-
Дай различни предимства на феновете в групата
Подарявай кодове с отстъпки или направи дадена услуга заключена само за членове на групата. Друга възможност е да пуснеш нов продукт или услуга първо на феновете в групата. Така те ще могат да дадат своето мнение и по този начин да се съберат ценни обратни връзки преди пускането им пред масовия потребител.
Заключение
Автентичното съдържание и близостта на бранда до аудиторията е все по-важно в комуникацията в социалните мрежи. Затова е важно да се мисли именно в тази насока – как да се скъси дистанцията с хората. А създаването и поддържането на фейсбук група може много бързо да изгради аудитория, която е ценна, привързана и да донесе различни ползи за бизнеса.