БЛОГ

8 съвета за по-висок engagement rate в инстаграм през 2023 г.

Ангажираността е основна метрика в социалните мрежи. Затова е важно да правим съдържанието така, че то да стимулира аудиторията да харесва, коментира и споделя публикациите.

В инстаграм engagement rate е един от основните сигнали за алгоритъма на платформата. Колкото по-висок е той, толкова по-голям шанс има публикацията да се покаже на хора, които не са последователи.

С промените в платформата трябва да променяме и начина, по който създаваме съдържание. В следващите редове ще ти представим 10 топ техники за увеличаване на engagement rate в инстаграм за новата година.

Как се смята engagement rate?

Формулата за изчисление е лесна – разделяш броя на всички интеракции с публикацията на броя последователи. Резултата умножавате със 100 и така получавате процент.

Топ 8 техники за по-висок engagement rate

1 Използвай reels

Определено кратките видеа завладяха социалните мрежи. Те се радват на изключителен интерес и високи нива на ангажираност. Видеата са и отличен начин за достигане на нова аудитория.

Така малките профили имат голям шанс да пораснат. С нисък брой последователи, вайръл видеа имат огромен engagement rate, с което публикацията се показва на още по-голяма аудитория.

2 Фокусирай се върху инстаграм SEO

Инстаграм все повече се превръща в платформа, където ключовите думи са важни. При търсене по хаштагове или ключови думи твоите публикации могат да се появят. Това е отново начин за достигане на нова аудитория.

Колкото по-добре е оптимизиран профила за търсене по ключови думи, толкова по-добре ще се представят и публикациите. Направи списък с важни ключови думи, характерни за твоята ниша. Гледай да ги използваш в различните публикации. Не забравяй да добавиш и alt text на всяка публикация.

В биото също трябва да поставиш ключови думи, които са важни за твоя бизнес. Така ще увеличиш шанса за попадане на твоя профил.

3 Публикувай постоянно в правилното време

Постоянството е изключително важно в социалните мрежи. Добре е да разпределиш месечните публикации така, че да няма големи паузи в публикуването на съдържанието.

Също така е важно да публикуваш в правилното време. Не използвай един и същи час за публикуване всеки ден. Виж в анализите кога аудиторията ти е активна. Тогава имаш по-голям шанс постът да се покаже на тях и те да се ангажират с него. Високата ангажираност в началото на публикуването ще позволи на публикацията да се вижда все повече през следващите часове.

4 Публикувай автентични и реални кадри

Тенденция е все повече социалните мрежи да бягат от стокови изображения. По-добри резултати дават реални фотографии и видеа. Все пак ако нямаш възможност да го правиш постоянно, преработвай така стоковите изображения, че да изглеждат най-автентично.

5 Публикувай карусели

Те ти дават отлична възможност да разкажеш по-дълга история. Когато потребителите плъзват настрани, това се брои от алгоритъма за ангажираност. Затова карусел постовете се радват на отлични резултати в ангажираността.

Освен изображения, използвай и текстове във визията. Те привличат внимание и дават контекст на снимките.

6 Съдържателно копи с CTA

Копито в инстаграм не трябва да се подценява. Освен че е важно за поставяне на ключови думи, то дава допълнителен контекст на публикацията. Колкото и силно да е изображението, именно копито позволява да подтикнем аудиторията да направи това, което искаме.

Дългите копита също работят, стига да се разказва история, която да е увлекателна. Важно е то да е ангажиращо и съдържателно.

7 Стимулирай запазването на съдържание

Запазването на съдържание е най-силният сигнал за алгоритъма, че публикацията е релевантна на аудиторията и трябва да се покаже на повече потребители. Затова е важно да създаваш съдържание, което да е ценно за всички. Съвети, вдъхновение или забавление – тези публикации стимулират запазването им.

8 Използвай постове с инфлуенсъри

Познатите лица увеличават ангажираността на постовете. Често този тип публикации са по-различни от тези, които брандът споделя. Важно е все пак инфлуенсърите да се поставят в контекст как използват продукта или услугата и представяне на дадени ползи от тях.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *