БЛОГ

Защо да правим рекламa в Instagram Explore и как да я създадем правилно?

Инстаграм продължава да става все по-актуален и търсен канал за рекламиране. А от платформата се стараят да бъдат атрактивни към рекламодателите, създавайки нови плейсмънти, като наскоро Reels бяга добавени, а преди време и Instagram Explore.

В статията ще се спрем именно на рекламирането в Explore Tab. Защо трябва да рекламираме и как да го правим правилно?

Ползите от рекламиране в Explore Tab

Този таб се отваря, когато натиснеш лупичката в долния край на менюто, както е показано на скрийншота. Тогава ще се отвори различно съдържание, което се появява на база интересите, които приложението е събрало за теб.

Това е допълнителен плейсмънт, който дава резултати

В крайна сметка на колкото повече места се появява рекламата ти, толкова по-добре. Рекламите в този таб са същите, които използваш за Instagram Feed и не е нужно да ги модифицираш специално за канала.

Според последни проучвания, предоставени от Instagram, над 200 милиона потребители дневно посещават тази секция на приложението. Статистиката показва още, че 50% от акаунтите използват Explore Tab поне веднъж месечно.

Отличен канал да откриеш нови последователи

Хората отиват в тази секция на приложението, за да открият ново и интересно съдържание. Там е мястото, където можеш да се появиш с интересен и привличащ вниманието контент.

Това означава, че хората, които са в Explore Tab, са по-склонни да последват акаунта ти и да се ангажират с него.

Потребителите са по-съсредоточени

Често хората започват да скролват бързо фийда си. Това е защото потребителите виждат все по-често съдържание от едни и същи приятели, бизнеси и инфлуенсъри, които следват. Понякога това еднообразие им дотяга. Затова те се обръщат към Explore Tab, за да открият нещо ново и интересно. И са готови да погълнат новата информация, която им се предлага.

Как да създадеш реклама в Instagram Explore?

Създаването на реклама в Explore не е по-различно от това за Feed или Story. За целта първо е необходимо да избереш целта на кампанията, например трафик. След като избереш бюджет и аудитория отиваш на Placement. Там е необходимо да избереш отметката за Instagram Explore. След това качваш криейтив, който е подходящ за аудиторията и целта, която имаш. Това е.

Съвети за ефективни реклами в Instagram Explore

  • Използвай този канал да достигнеш нови студени аудитории. Можеш да създадеш lookalike аудитории на купувачите или хора, които са ценни за бизнеса ти. Също така можеш да таргетираш по интереси или демография, за да откриеш подходящи потенциални клиенти.
  • Изпробвай различни криейтиви. Може да откриеш, че дадена визия или копи се представя по-добре в Explore, отколкото във Затова е хубаво да направиш тест с няколко различни текста и визии.
  • Изпробвай Reels реклами. Instagram продължава да налага Reels. И това е ясно и отчетливо в Explore Tab. Там тези видеа заемат по-голяма площ от микса, който се показва, като се отличава с малък знак в ъгъла. Хубаво е да тестваш със съдържание, което е подходящо за Reels и му дадеш за реклама плейсмънт в Instagram Explore.

Като заключение бихме споделили, че Instagram става все по-важен канал за рекламиране, както в България, така и по света. Затова е хубаво да сме наясно с всички възможности, които той предлага. Разгледай нашите обучения по Instagram маркетинг, където ще се спрем и на Explore Tab и възможностите, които дава тук!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *