Игрите в социалнтие мрежи са отличен начин да достигнеш до по-голяма аудитория и да представиш продукта или услугата си. Затова е хубаво да ги добавим в постинг плана си. Те носят и по-голяма ангажираност на публикациите, както и нови последователи.
Въпреки огромните ползи, които носи този тип публикации, те трябва да бъдат създадени по най-добрия начин. В противен случай могат да навредят повече на страницата и на бизнеса като цяло, отколкото да бъдат полезни.
В следващите редове сме събрали 8 топ съвета за организиране на игра във фейсбук и инстаграм, които да вземеш под внимание.
1 Определи целта на играта
Преди да прибегнеш към организирането на играта и точните правила, първо определи каква ще е нейната цел. Дали ще е по-голяма ангажираност на публикацията, или пък повече трафик на сайта, може би записвания за newsletter?
Възможностите са много, но избери една, максимум две цели, които да постигне тази игра. Например една основна, като посещение на сайта, и една поддържаща – представяне на нов продукт или услуга.
2 Избери подходяща награда
Правилния избор на награда е ключът към успеха на играта. Да, някои бизнеси прибягват до желан масов продукта като скъп смартфон, плейстейшън или телевизор. Това ще увеличи участниците, но голяма част от тях ще се включат само заради играта и дори е възможно да не обърнат внимание на бизнеса, който я организира. А след като приключи играта, те няма да покажат интерес към следващите публикации на страницата, което ще влоши дългосрочно резултатите.
Затова е важно да се избере награда, която отговаря на интересите на потребителите. И също така дава възможност на хората да се запознаят с продукт или услуга.
Друго важно при определянето на награда е, да се калкулира и цена за доставка, ако е продукт. Тя трябва да бъде поета от бизнеса, не от победителя.
Друг важен съвет при избирането на награда е тя да бъде достатъчно привличаща. Защото твърде малките награди не придизвикват достатъчно интерес към играта.
3 Публикувай ясни и точни правила на играта
В копито трябва ясно да е обяснено какви са правилата за участие – коментар, харесване, споделяне, избиране на продукта от сайта и др.
Също така там трябва да бъде добавена препратка към допълнителна информация за правилата на играта. В нея трябва да се помести информация като организатор на играта, награда, как се получава и допълнителна информация за събиране на лични данни и други.
Това може да се помести на сайта и да се постави линк в копито или в биото, ако играта е в инстаграм. Друг вариант е да се направи специален пост, който да обяснява правилата на игрите и да се дава линк към него в следващи игри.
4 Използвай визия, която грабва вниманието
Важно е визията още при първо поглеждане да показва, че това е игра. И също така в нея да бъде описана каква е наградата. Така ще се грабне вниманието на аудиторията и тя ще се зачете в текста какви са условията.
Добра идея е да се използва снимка на инфлуенсър, който е познат. Така се увеличава доверието в играта, както и интересът към нея.
5 Не натоварвай потребителите с много условия за участие
Изполвай прости условия за участие, за да имаш повече участници. Тагване на приятел или отговаряне на въпрос и последване са достатъчни условия. Не карай потребителите да харесват, коментират, споделят, последват, влизат в сайта, да се записват за newsletter и да публикуват снимка в социалнтие мрежи в рамките на една игра.
Също така е важно да се стимулира писането на различни коментари. Често алгоритъмът на фейсбук „прихваща“ игрите именно по еднаквите коментари и ограничава органичното им достигане.
Задай трудна загадка, накарай аудиторията да напише ревю за продукт или ги накарай да тагнат приятел. Условия с коментар „участвам“ не е достатъчно добро.
6 Рекламирай играта
Въпреки големите резултати, която постига играта органично, добра идея е да ѝ дадеш по-слен „старт“, като спонсорираш публикацията в нейното начало. Това ще даде силно начало на играта, която може да продължи органично да събира участници.
7 Продължителността трябва да е съобразена с наградата
При награда, която е на висока стойност, е добре играта да продължи по-дълго време. Седмица, дори месец. Тогава е важно през няколко дни да има напомняне, че играта е в ход. Също може да се използват възможностите на фейсбук и инстаграм да се „закачи“ пост най-отгоре във фийда.
Но когато играта е по-малка, е добре нейната продължителност да е не повече от седмица.
8 Обяви победителите в играта за по-голяма прозрачност
Важно е в деня, в който е описано в правилата, да се избере победител. Той трябва да се обяви с коментар под публикацията на играта. Може да има и отделен пост на страницата, но задължително трябва и коментар под играта.
Също така е добра идея да се използва софтуер за избиране на победител. Заснеми процеса на теглене на победител, за да намалиш вероятността от недоволни участници. Друга важна стъпка е да провериш добре победителя дали е изпълнил всички необходими условия за участие в играта.