БЛОГ

User-generated content – защо е важен и как да го използваме правилно?

User-generated content представлява съдържание, което се публикува от клиентите на бранда в различните социални мрежи. Това съдържание може да бъде под формата на снимки, видеа, ревюта, unboxing и други.

В следващите редове ще представим всичко, което трябва да знаеш за user-generated content (UGC на кратко).

От къде може да дойде това съдържание?

  • Клиенти

Естествено, първо се сещаме за най-важната част от аудиторията ни в социалните мрежи – нашите клиенти. Те вече са се убедили в качеството на продукта и това, че споделят своето мнение под формата на ревю, снимки или видео е важно за положителното развитие на бранда.

  • Фенове на бранда

Тази група също е важна. Те може да не са скорошен клиент, но са активно ангажирани със съдържанието и философията му. Този тип аудитория се отличава с това, че са по-експресивни и креативни в създаването на съдържание. Често се включват и в различни дискусии и препоръчват на различни групи в социалните мрежи продукти на бранда, който харесват.

  • Служители

Публикациите на служителите показват друга важна част на бранда – какви са условията вътре в него. Самият факт, че служителите са доволни и доброволно споделят начина на работа, колко са щастливи и удовлетворени от това, което вършат, показва, че целият бранд работи в полза на потребителите. Тези публикации показват работата „от кухнята“, което събира по-голям интерес сред аудиторията на бранда.

Защо UGC-то е важно?

Този вид съдържание може да повлияе на потребителите, които са в различна част от маркетинговата фуния. Това съдържание може да се ползва в социалните мрежи на бизнеса, но също така на сайта, на лендинг страница, в мейли и други.

  • По-голяма автентичност на съдържанието

Често брандовете влизат в един коловоз, в който публикуват продуктови постове, представящи силните страни на продукта, както и различни промоции. Това съдържание е най-важното за социалните мрежи на бизнеса, но не трябва да е единствено то.

Потребителите стават все по-взискателни в представянето на брандовете в социалните мрежи. Това важи в пълна сила за по-младите хора, които прекарват голяма част от деня си в социалните мрежи.

Именно UGC постовете придават една автентичност на съдържанието в социалните мрежи. А по-голямата автентичност води до повече интерес към бизнеса.

Според проучване на BussinesWire потребителите са 2,4 пъти по-склонни да приемат публикации, създадени от клиенти, като по-автентични, отколкото тези, създадени от бранда посредством продуктова фотография и заснети отзиви.

Важно: Не се изкушавай да фалшифицираш подобен тип съдържание. То трябва да е автентично и създадено от потребителите. Едно фалшифициране на този тип съдържание бързо може да бъде разобличено и това да доведе до негативен отзвук за бизнеса в социалните мрежи.

  • Помага за изграждане на по-голяма и по-лоялна аудитория

Този тип съдържание дава на потребителите да участват в ръста на бранда, а не да са само наблюдатели. Хората обичат да са част от нещо по-голямо от тях самите и се включват активно с публикации, свързани с продукти на любимия им бранд.

UGC съдържанието също така води до повече диалози между бизнеса и потребителите. По този начин се скъсява дистанцията между тях.

Споделянето на съдържание от потребителите пък може да стимулира все повече и повече от аудиторията да споделя публикации в желанието си да попадне в по-големия бизнес профил.

  • Повече вяра в бранда

В днешно време брандовете трябва сериозно да работят, за да се възприемат като сигурни и надеждни. Това трудно се постига само с реклама, особено с негативното мнение за голяма част от рекламните канали.

Тук съдържанието, създадено от потребителите, играе ключова роля за създаване на благоприятен имидж на бранда. Всъщност 93% от потребителите са склонни да вярват повече на UGC съдържание, отколкото на съдържание, публикувано от бранда.

Аудиторията възприема тези постове като препоръка от близки и приятели да си купят даден продукт. Те се припознават в тези хора, които вече са взели дадения продукт и са останали доволни.

Това чувство е по-силно за новите поколения (Gen-Z), които се влияят повече от препоръки в социалните мрежи, отколкото от препоръка на семейството.

  • Увеличава конверсиите

Съдържанието, създадено от клиентите, е отличен начин за убеждаване на потребители, които са в най-долната част на маркетинговата фуния. Тоест, когато те трябва да вземат решение за покупка на продукта или услугата.

Този тип съдържание показва, че този продукт е ценен и това подтиква бъдещия клиент да закупи продукта.

Креативността на тези постове помага на вземането на решение. Колкото по-интересна е публикацията, толкова по-голяма роля ще има във вземането на решение за покупка.

  • Бързо и лесно ново съдържание

Често създаването на бранд съдържание е дълъг и сложен процес. Трябва да се разпишат идеите, да се направи дизайн или продуктова фотография, да се напише копи, да се планира в социалните мрежи. Това често ограничава брандовете до по-малко постове и често те имат периоди от няколко дни, в които не публикуват съдържание.

UGC-то е бърз и лесен метод за набавяне на нови постове. За целта е необходимо само да се прегледа съдържанието, свързано с бранда и да се избере най-доброто.

Пресподелянето върши работа и отлично допълва постовете от създадения календар с публикации.

  • Може да е по-ефективно от постове на инфлуенсър

Инфлуенсърите са неразделна част от стратегията за развитие в социалните мрежи. Но техните постове струват скъпо, а често те работят с много бизнеси и трудно се изпъква пред останалите.

Плюс това потребителите вече знаят, че тези публикации са заплатени и са по-склонни да ги възприемат повече като публикации, идващи от бизнеса, отколкото като UGC.

UGC съдържанието може да работи по-добре, като вземе предвид вложените ресурси в постовете на инфлуенсърите. Зависи от качеството и големината на профилите, които са лоялни към бизнеса.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *