БЛОГ

Бизнес профилите в TikTok – от какво съдържание се нуждаят?

TikTok добива все по-голяма популярност. Затова бизнесите е важно да се насочат именно към тази платформа. Тя дава отлични предпоставки за органични резултати. Сега е моментът да се използват възможностите на платформата.

В следващите редове ще ти представим няколко важни съвета, които да спазваш за твоя бизнес профил.

От какво съдържание се нуждае бизнес акаунтът в TikTok?

Популярно съдържание

TikTok е платформа, базирана на тенденциите. Затова е важно те да се следват не само от личните профили, но и от бизнесите. Когато дадена тема стане популярна, тя преобладава във фийда на потребителите. Затова е важно бизнесите да се включват активно в този тип съдържание.

Как да се следят тенденциите? Прекарвай 2-3 пъти седмично по 15-20 минути в платформата. Следи за неща, които ти правят впечатление. Ако един тип видео се повтаря значително в твоя фийд, то това може да е добра тема за следващото ти TikTok видео.

Важно за този тип съдържание е да се използва правилната музика. Тя е ключът към хващането на тренда. TikTok дава възможност да се избере секция TikTok Viral при търсенето на подходяща музика. Това е друг начин за вдъхновение за публикации. Избери мелодия и разгледай кои са най-популярните видеа с нея.

Оригинално съдържание

Въпреки нуждата от хващане на тенденциите, оригиналното съдържание е това, което ще отличи твоя акаунт от другите. Избери креативен начин за представяне на бранда, ценностите му, продуктите или услугите му. Също е интересно да се представят теми, свързани с историята или с процеса на работа на бизнеса.

Тук можем да откроим няколко топ съвета как това съдържание да се забелязва в профила:

  • Избери единен тип на cover. По този начин при посещение на профила тези клипове ще се виждат веднага. Например избери заглавие: „Подготвяне и опаковане на пратки“ част 1 и т.н.
  • Използвай CTA, който да подканя аудиторията да изгледа останалите епизоди в профила.

Ангажиращо съдържание

Основната нужда на потребителите в социалните мрежи, и особено TikTok, е да се ангажират и забавляват. Затова е важно да не пропускаме подобен тип съдържание.

To се радва на много реакции и коментари, което е полезно за алгоритъма. Видеото ще се показва на повече хора и то ще постигне отлични резултати.

Задай въпрос и стимулирай коментарите, отговаряй на въпроси на аудиторията и не на последно място – бъди забавен и креативен в комуникацията.

Живо присъствие в съдържанието

Много брандове предпочитат да не показват лица в съдържанието си в TikTok. Важно е да има човешко присъствие. То увеличава интереса към гледането на клиповете. Важно е той да говори с voice over + добавяне на текст в най-важните моменти на видеото. Това задържа интереса на аудиторията и прави видеото по-гледано.

При използването на продукт или услуга, важно е да има човешко присъствие, което да показва как се използват, някакви техники и тактики, които ще са полезни на аудиторията. Разказването за ползите от продукта също е работеща тактика.

Как да вземем повече от TikTok?

Създай постинг план за платформата

Естеството на TikTok е да се правят видеа на момента, през приложението и да се публикуват веднага. Въпреки всичко, важно е в началото на месеца да разпишеш план за съдържанието. Напиши кой ден каква тема имаш, кой ден ще правиш ресърч на съдържание и ще събираш идеи.

Подготви си всички интересни и нови неща, които искаш да представиш на аудиторията. По този начин ще имаш постоянство в публикуването и всеки клип ще е част от предварително замислена стратегия.

Важно е предварително да определиш колко видеа ще публикуваш. Важно е постоянството в тази платформа. Публикациите имат основно живот от няколко дни. Затова е важно да няма големи прекъсвания в публикуването.

Напиши сценарий за всяко видео

Важно е всяко видео да е предварително замислено. Освен темата, хубаво е преди да започнеш да снимаш кадрите да имаш идея точно какво ще направиш. Ето и няколко основни съвета какво трябва да вземеш под внимание:

  • Какво точно искаш да кажеш на потребителите. Напиши основни теми или дори целия текст, но не го чети, докато говориш;
  • План за всички визуални елементи, които искаш да включиш. Колко от продукта ще се покаже, колко време ще е този кадър, трябват ли допълнителни кадри и др.;
  • Избери предварително кое аудио ще използваш за видеата си;
  • Напиши предварително всички текстове, които искаш да включиш във видеото. Отбележи си големина, цвят, шрифт;
  • Отбележи кои ефекти, филтри и транзишъни ще използваш;

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *