Фейсбук рекламата е работещ инструмент за продажби, популяризиране на личности и услуги и за развитие на бизнесите. В момента конкуренцията при рекламирането в платформата е огромна. Всеки потребител вижда стотици реклами ежедневно и е важно да им привлечем вниманието.
Вярно е, че всъщност изображението спира погледа на потребителя, докато скролва във фийда си. Но именно рекламния текст е причината той да посети сайта и да закупи продукта или услугата.
В следващите редове ще дадем 8 топ съвета как да пишем грабващи и различни копита, които да продават.
Научи повече как да използваш User-generated content в твоя постинг план тук!
1 Запознай се с аудиторията и пиши за нея
Проучи добре аудиторията, която искаш да достигнеш. От какво се интересува, какво е поведението ѝ във фейсбук и по какъв начин ще привлечеш вниманието. След това започни да пишеш именно за тази аудитория. Използвай думи и изрази, които са подходящи за тази аудитория, а не общи фрази за всички.
2 Kопито да е в синхрон с визията
Не повтаряй текста, който се появява във визията. Обясни повече за продукта или услугата, но спазвай тона, който е зададен в дизайна. Спазвай един стил на писане, ако дизайнът е забавен със закачлив текст, не използвай „по-скучен“ израз в копито.
3 Използвай само един Call-to-action
В рекламния текст е важно да се фокусираме около една цел. Посещение на сайта, ангажираност, гледане на видеото или друга цел. Затова е важно рекламният текст да има само един Call-to-action.
Не карай аудиторията да харесва публикацията, да коментира и да посети сайта и да купи продукта. Това води до разфокусиране и вероятността да не се изпълни основната цел на рекламата се увеличава.
Също така е важно Call-to-action посланието да е кратко, точно и ясно. Веднага да се разбере какво точно се изисква от потребителя.
4 Кратки текстове, изпълнени със стойност
Не използвай дълги послания, които не носят стойност на аудиторията. Бъди кратък, точен и ясен, като отговориш на основния въпрос на аудиторията – как продуктът или услугата ще разреши дадена тяхна болка.
Важно е основната част от текста да е в началото на рекламата. След третия ред текст той се скрива под бутона see more. Именно първото послание би провокирало потребителя да натисне see more или да посети сайта. Също така избягвай дългите думи, сложните изречения и думи, които не носят стойност.
За по-добри резултати, предлагаме следната схема за рекламно копи: Какво предлагаш + каква е ползата за клиента + какво да направи след това.
5 Използвай цифри
Цифрите убеждават и привличат внимание. Използвай ги в рекламния си текст. Обяви процент на намаление или колко ще спестят потребителите, използвайки точно тази оферта. Опиши продукта, използвайки цифри.
Не използвай количествени думи, които не носят стойност – например много или повече.
6 Използвай емотикони
Емоджитата правят текста по-лек и по-четим. Също така те са в различен цвят и спират погледа. Друго предимство е, че те могат да разделят текста и да акцентират върху най-важните неща.
Все пак е добре да не се прекалява с тях. Важно е те да допълват текста, не да са основната част.
Интересен начин да използваш емотикони в рекламния текст е те да бъдат като булети, изброявайки предимства на продукта или услугата.
7 Тествай различни варианти на копи
Пробвай различни варианти за рекламен текст на криейтива. Ads Manager дава възможност за писане на различни копита и тестването им. Добра идея е да използваш различни похвати и да видиш кой от тях е най-успешен.
Друга добра стратегия е да преглеждаш най-работещите реклами и да анализираш текста. Използвай същия похват при бъдещи реклами.
8 Използвай кратки линкове
Използването на URL-shortener е добра идея за рекламното копи. Така се спестяват символи, които ще се видят в началото на текста преди да бъдат скрити от бутона See more. На тяхно място можеш да дадеш повече информация за продукта.
Все пак, ако URL-ът е добре оптимизиран и е кратък, може да се използва и той. Но дълги линкове по 2-3 реда не са подходящи за рекламното копи.
Бонус съвет – използвай емотикон за подчертаване на линка. Така ще привлечеш допълнително вниманието на аудиторията към него и ще ги приканиш да посетят сайта чрез него. Те може да са преди или след връзката, както и от двете ѝ страни.