Видео съдържанието става все по-важна част от комуникацията в социалните мрежи през последните години. С бума на ТикТок и инстаграм reels става повече от необходимо да предлагаме видео съдържание на аудиторията си. Въпреки че създаването на качествено видео отнема повече ресурси и време, отколкото статичен пост, то предимствата от този тип съдържание са редица.
Въпреки интереса към подобен тип съдържание, често видеата не постигат желаните цели. В следващите редове ще ви дадем 9 топ съвета, с които да увеличите гледанията на видеата си във фейсбук.
1 Оптимизирайте за мобилно устройство
Времето на видеа във формат 16:9 вече е минало. Поне за социалните мрежи. Те са подходящи само за телевизия и youtube. В социалните мрежи е важно да заемаме по-голяма част от екрана на мобилното устройство. Затова е добре да публикуваме видеа, които са във формат 1:1 или още по-добре – 4:5. По този начин ще заемем почти цялата част от екрана на потребителя и вероятността да привличем вниманието му през първите секунди е по-голяма.
Ако разполагате с видео, което е в размер 16:9, но искате да публикувате, то може да добавите рамки отгоре и отдолу. Също така може да отрежете конкретна част от средата на видеото и да го публикувате в квадратен или вертикален формат.
2 Добавете тъмбнейл(корица) отделно
При публикуване на видео в Creators Studio се генерира възможност автоматично да се избере момент от него, който да се превърне в тъмбнейл. По-добра идея е да направите дизайн на тъмбнейл, подобно на видеата в youtube, който да привлича повече внимание.
Ето и какъв трябва да е този тъмбнейл:
- Трябва перфектно да показва каква е темата на видеото;
- Трябва да привлича вниманието и любопитството на аудиторията;
- Трябва да е с цветове, които се отличават във фийда;
- Трябва да има текст, който да представя темата на видеото;
3 Поставете кукичка в началото на видеото
Масово аудиторията вижда първите 2-3 секунди от видеото преди да продължи да скролва. Важно е в тези първи секунди да кажем нещо важно, което да привличе вниманието на аудиторията. То може да е интересен факт, или пък статистика.
Добър подход е да зададете и въпрос в началото. Така ще накарате хората, които си задават същия въпрос, да се спрат на видеото ви и да го изгледат.
4 CTA в копито
Разкажете в 1-2 изречения същноста на видеото в копито. Предайте ценна информация, която ще накара хората да изгледат видеото. След това добавете и CTA, който да подкани хората да изгледат цялото видео.
Например: За още ползи от продукта изгледайте видеото!
5 Прибавете субтитри и/или текстове във видеото
Ако видеото ви е с voice over, е важно да имате и субтитри. Те могат да са автоматично генерирани, но на български език е по-добре да създадете субтитри специално за видеото.
Причината да са наложителни субтитри е, че голяма част от хората гледат видеата без звук. Субтитрите ще помогнат на аудиторията да разбере каква е същността на видеото.
Ако няма voice over, добра идея е да се показват текстове, които да привличат вниманието и да отбелязват основни моменти от видеото, например ключови ползи от продукт или услуга.
Научете повече за видеата в Reels тук!
6 Прибавете ключови думи
В Creators Studio можете да добавите ключови думи, които са подходящи за видеото. По този начин ще увеличите вероятността да се попадне на видеото при търсене във фейсбук, а дори понякога – и в гугъл.
По този начин ще можете да достигнете до аудитория, която не ви е позната. Това е предимство, защото те ще се запознаят с продукта или услугата и ще продължат да виждат съдържание, което излиза от страницата.
7 Направете премиера на видеото
При планиране на видео в Creators Studio можете да изберете да направите премиера на видеото. Тогава ще дадете час, в който да се публикува видеото. Ще се създаде пост, който ще покаже, че ще се публикува видео на съдържанието и хората могат да отбележат, че са заинтересовани от това видео.
В часа на публикуването на видеото, аудиторията ще получи нотификация, която да ги подсети да изгледат клипа.
8 Спонсорирайте видеото
Добра идея е да се спонсорира видео съдържанието. По този начин ще се увеличи броят на профилите, които ще се ангажират с него.
Направете кампания с цел Video Views или пък с цел ангажиране. Изберете да го покажете на хора, като таргетирате по интереси, по демография или пък изберете да го покажете само към топлите аудитории.
9 Споделете видеото в стори
Въпреки че фейсбук сторитата не са толкова популярни, колкото тези в инстаграм, те са добър инструмент да покажете на аудиторията, че имате нови постове.
Така ще можете да се появите на още едно място във фейсбук и да увеличите шанса последователите ви да видят съдържанието.