Живеем във вълнуващи времена, да, тревожни, но вълнуващи. Предизвикателствата днес изискват от бизнеса да бъде гъвкав и да преосмисля добре ходовете си. Стресът и несигурността, породени от коронавируса, се отразяват неминуемо както на бизнеса, така и на всеки от нас като личност. Как да се адаптираме в ситуацията от позицията на маркетинг специалисти и собственици на бизнес?
Споделям няколко съвета, които да бъдат от помощ при планиране на следващите ви маркетинг действия по отношение благосъстоянието на вашия бизнес.
- Мислете дългосрочно, не за момента. Да премахнем хората, които се занимават с представяне на бизнеса в социални медии не е решение. Да спрем работа в посока инстаграм и фейсбук, защото сега хората купуват по-малко, не е решение. Освен ако ножът не е опрял до кокала, да. Иначе вирусът ще премине по един или друг начин. А вие ще пропуснете да използвате ситуация, в която повечето потребители са почти неотлъчно вкъщи и ако не гледат телевизия или не четат книга, ще са на телефона…в социалните медии.
- Фокусирайте се върху бранда. Големите намаления и изгодни предложения в ритейл, пътувания, бюти сферата най-вероятно няма да са първото нещо, за което да мислят хората в състояние на тиха паника и страх от настоящите събития. Сега е моментът да се фокусирате върху позициониране на бранда в съзнанието на хората. Бъдете информативни, покажете загриженост със съвети, бъдете отговорни, открийте умерения хумор. Всички тези теми ще покажат бизнеса ви като сериозен бранд, който разбира ситуацията.
- Планирайте внимателно съдържание. Очаквано вече попаднах на постове, които не бяха помислени спрямо настоящата ситуация. В никакъв случай не оставяйте планирането на съдържание в социалните медии на автопилот. Направете повече. Препланирайте контент календара си, като добавите емоция, загриженост и такт. Постовете, които сега се налага да премахнете, спокойно можете да планирате за след кризата.
- Създайте доверие чрез съдържание. Предвид по-сериозното количество време, което потребителят може да прекара онлайн, помислете за по-задълбочено съдържание. То ще помогне за изграждане на емоционални и дълготрайни връзки с бизнеса ви. Тук влизат дълги видеа(IGTV), блог статии, бележки във фейсбук, подкасти, серии от постове на една тема. Ангажирането на потребителя с вас в дългосрочен план, давайки му добавена стойност, помага за конвертиране, щом дойде моментът за продажба.
- Активно социално слушане. Сега, повече от всякога, е важно да следим от какво се интересува потребителят, какви са неговите притеснения и въпроси. Следейки всички наши активни канали, следва да се включваме, където видим, че можем да добавим стойност. Там, където позицията ни на професионалист може да бъде от помощ на разговора в социалните медии. Ето как можем да си осигурим предимство пред конкурентите. Като бъдем ‚хора‘, като участваме дейно в социалния разговор онлайн, като показваме, че ни е грижа.
Тези съвети важат не само в екстремните обстоятелства, които ни притискат, но и са необходими принципи на маркетинга в социалните медии. Защото краткосрочните ползи могат да се случат в перфоманс кампании единствено, но ако гоним дългосрочни цели, то те със сигурност следва да включват запознаване с бранда и неговите ценности, както и граденето на имидж в очите на потребителя. Какви още полезни съвети бихте споделили от практиката си по време на пандемия?
One Response
С огромен интерес следя страницата и курсовете който предлагате. За съжаление не ми е възможно да присъствам на тях, на живо.
Страшно ще се радвам ако те бъдат предложени и в дистанционна форма, пак на “живо” примерно чрез МS Teams функционира много добре или някоя друга платформа. Особено във времена като тия би било чудесна алтернатива за всеки от нас!
Поздрави Ваня