БЛОГ

6 съвета как да достигнем нова аудитория във фейсбук

Фейсбук продължава да е платформа, която дава отлични резултати за бизнесите. Но в последно време фокусът пада повече върху рекламата. Години наред органичния рийч на публикациите спада и спада.

Другият голям проблем е, че алгоритъмът показва публикациите главно на едни и същи потребители, които често се ангажират със съдържанието и са харесали страницата.

Въпреки всичко, фейсбук продължава да дава възможности за достигане органично на голям брой нови потребители. И е важно, дори и да използваме реклама, да се стараем да държим нивата на органичен рийч колкото се може по-високи.

В следващите редове ще ти представим 6 интересни тактики, които да използваш в твоята маркетингова стратегия в социалната мрежа.

1 Публикувай оригинално и ангажиращо съдържание

Това е номер 1 съвет, който се дава за създаване на съдържание в която и да е социална мрежа. Ако публикуваш неща, които са копирани от друго място, то и потребителите ти най-вероятно са ги виждали. И няма да се ангажират с тези публикации. Важно е и да не публикуваш едно и също съдържание без промяна.

Затова е важно да се фокусираш върху оригинално съдържание, което да се хареса на последователите.

Как да създадеш оригинално съдържание?

  • Замени стоковите изображения с реални фотографии;
  • Създай съдържание от собствени снимки или видеа;
  • Заснеми част от екипа и разкажи история;
  • Добави различни компоненти или преработи стоковите изображения;

2 Публикувай фейсбук рийлс

Краткото видео съдържание е най-популярната тенденция в социалните мрежи за последната година. Затова е важно да ги използваме в своята маркетингова комуникация.

Определено ТикТок и инстаграм рийлс са най-големите играчи в този тип съдържание. Но от фейсбук решиха да продължат да добавят новите неща от другите социални мрежи.

Така се появиха и фейсбук рийлс. Подобно на инстаграм, те се приоритизират от алгоритъма и са отличен начин за достигане на нова аудитория.

Няколко съвета за по-успешни фейсбук рийлс:

  • Винаги използвай формат 9:16;
  • Използвай възможностите на платформата за обработка на видеата;
  • Не публикувай видеа с воден знак от ТикТок;
  • Позволи функцията за remix;
  • Добави текст във визията и voice over;

За още топ съвети за фейсбук рийлс прочети нашия блог пост по темата.

3 Ангажирай аудиторията със съдържанието си

Най-добрата рецепта за добри резултати в социалните мрежи е ангажиращото съдържание. Преди да публикуваш даден пост, помисли дали той ще даде стойност на потребителите, които ще го видят.

Важно е тази ангажираност да е автентична, а не предизвикана чрез сензация, фалшива новина или друг подобен стимул.

4 Анализът е всичко

Планирането на съдържание без анализи на вече публикуваните постове е грешна стратегия. Всеки има предвиждания какво ще се хареса на аудиторията, но по-важното е кое съдържание действително се харесва.

Затова е важно да се прави постоянен анализ на страницата и кои теми и похвати се радват на най-голям интерес сред аудиторията.

Влез в анализите на страницата и виж кои са публикациите, постигнали най-добри резултати. Виж как можеш да използваш същия похват и в следващи постове.

5 Публикувай редовно

Постоянството е изключително важно в социалните мрежи. Дори и да измислиш феноменален пост, който спазва всички изисквания на платформата, то той няма да продължи да се показва дълго време.

Органичният живот на публикациите е кратък. Затова е важно да сме постоянни в публикуването. За бизнес страници 10-15 публикации на месец е желателен минимум.

Все пак качеството винаги е по-важно от количеството и не трябва да се прекалява със съдържание, което не е на достатъчно добро ниво.

6 Прави съдържание, което да се споделя

Една от най-силните ползи от фейсбук е възможността за споделяне на публикации. Именно това от зората на платформата e една от предпочитаните функции.

Споделянето на публикацията дава възможност тя да бъде видяна от приятелите и членовете на групата, където е споделена.

Важно е при създаването на съдържание да се мисли така, че да се направи този пост подходящ за споделяне. Тоест той трябва да дава стойност на аудиторията, за да я активира да го сподели, без това да е изискано от нея.

Как да направим съдържание, подходящо за споделяне:

  • Съвети, които решават различни проблеми на аудиторията;
  • Newsjacking, свързан с тема на деня;
  • Забавен пост, който активира аудиторията да сподели на приятелите си, които да се припознаят в него;

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *