Фейсбук продължава да е платформа, която дава отлични резултати за бизнесите. Но в последно време фокусът пада повече върху рекламата. Години наред органичния рийч на публикациите спада и спада.
Другият голям проблем е, че алгоритъмът показва публикациите главно на едни и същи потребители, които често се ангажират със съдържанието и са харесали страницата.
Въпреки всичко, фейсбук продължава да дава възможности за достигане органично на голям брой нови потребители. И е важно, дори и да използваме реклама, да се стараем да държим нивата на органичен рийч колкото се може по-високи.
В следващите редове ще ти представим 6 интересни тактики, които да използваш в твоята маркетингова стратегия в социалната мрежа.
1 Публикувай оригинално и ангажиращо съдържание
Това е номер 1 съвет, който се дава за създаване на съдържание в която и да е социална мрежа. Ако публикуваш неща, които са копирани от друго място, то и потребителите ти най-вероятно са ги виждали. И няма да се ангажират с тези публикации. Важно е и да не публикуваш едно и също съдържание без промяна.
Затова е важно да се фокусираш върху оригинално съдържание, което да се хареса на последователите.
Как да създадеш оригинално съдържание?
- Замени стоковите изображения с реални фотографии;
- Създай съдържание от собствени снимки или видеа;
- Заснеми част от екипа и разкажи история;
- Добави различни компоненти или преработи стоковите изображения;
2 Публикувай фейсбук рийлс
Краткото видео съдържание е най-популярната тенденция в социалните мрежи за последната година. Затова е важно да ги използваме в своята маркетингова комуникация.
Определено ТикТок и инстаграм рийлс са най-големите играчи в този тип съдържание. Но от фейсбук решиха да продължат да добавят новите неща от другите социални мрежи.
Така се появиха и фейсбук рийлс. Подобно на инстаграм, те се приоритизират от алгоритъма и са отличен начин за достигане на нова аудитория.
Няколко съвета за по-успешни фейсбук рийлс:
- Винаги използвай формат 9:16;
- Използвай възможностите на платформата за обработка на видеата;
- Не публикувай видеа с воден знак от ТикТок;
- Позволи функцията за remix;
- Добави текст във визията и voice over;
За още топ съвети за фейсбук рийлс прочети нашия блог пост по темата.
3 Ангажирай аудиторията със съдържанието си
Най-добрата рецепта за добри резултати в социалните мрежи е ангажиращото съдържание. Преди да публикуваш даден пост, помисли дали той ще даде стойност на потребителите, които ще го видят.
Важно е тази ангажираност да е автентична, а не предизвикана чрез сензация, фалшива новина или друг подобен стимул.
4 Анализът е всичко
Планирането на съдържание без анализи на вече публикуваните постове е грешна стратегия. Всеки има предвиждания какво ще се хареса на аудиторията, но по-важното е кое съдържание действително се харесва.
Затова е важно да се прави постоянен анализ на страницата и кои теми и похвати се радват на най-голям интерес сред аудиторията.
Влез в анализите на страницата и виж кои са публикациите, постигнали най-добри резултати. Виж как можеш да използваш същия похват и в следващи постове.
5 Публикувай редовно
Постоянството е изключително важно в социалните мрежи. Дори и да измислиш феноменален пост, който спазва всички изисквания на платформата, то той няма да продължи да се показва дълго време.
Органичният живот на публикациите е кратък. Затова е важно да сме постоянни в публикуването. За бизнес страници 10-15 публикации на месец е желателен минимум.
Все пак качеството винаги е по-важно от количеството и не трябва да се прекалява със съдържание, което не е на достатъчно добро ниво.
6 Прави съдържание, което да се споделя
Една от най-силните ползи от фейсбук е възможността за споделяне на публикации. Именно това от зората на платформата e една от предпочитаните функции.
Споделянето на публикацията дава възможност тя да бъде видяна от приятелите и членовете на групата, където е споделена.
Важно е при създаването на съдържание да се мисли така, че да се направи този пост подходящ за споделяне. Тоест той трябва да дава стойност на аудиторията, за да я активира да го сподели, без това да е изискано от нея.
Как да направим съдържание, подходящо за споделяне:
- Съвети, които решават различни проблеми на аудиторията;
- Newsjacking, свързан с тема на деня;
- Забавен пост, който активира аудиторията да сподели на приятелите си, които да се припознаят в него;