Подобно на сторитата, фейсбук имплементираха в приложението си и reels. Това е нов опит да се задържи по-голяма част от аудиторията, която все повече се пренасочва към инстаграм и тикток.
На пръв поглед сходствата между reels в инстаграм и фейсбук да са големи, но има няколко съществени разлики.
В следващите редове ще се спрем на най-важните неща, коидо да вземете под внимание преди да публикувате първия си фейсбук reel.
Как може да се видят фейсбук reels?
Тези видеа се виждат на мобилно устройство в приложението на фейсбук, а отскоро е възможно и на десктоп версията. Във фийда се появява секция с предложени reels. Когато го пуснете да го гледате на цял екран с плъзване се гледат други видеа, както е в тикток или в инстаграм.
Важно е да се отбележи, че алгоритъмът показва reels не само от страници и профили, които сте последвали. Това е добър начин за бизнесите да достигнат до нова и различна аудитория, използвайки тази нова функционалност на фейсбук.
Друг начин да достъпите reels във фейсбук е от менюто, като изберете секция reels.
Все още не е възможно да гледате reels, публикувани от конкретен акаунт, като му попаднете в страницата.
Как се създава reel?
Най-лесно е да създадете reel като натиснете бутона под полето за създаване на пост. Така ще влезете в инструмента за редактиране на reels, като има сходни елементи с редактирането на reels в инстаграм. Важно е да се отбележи, че reel във фейсбук може да се създава само през мобилното приложение.
Основни разлики с инстаграм reels
- Продължителността
Една от основните разлики между reels във фейсбук и инстаграм е продължителността. Докато в инстаграм клиповете са до 60 секунди, то във фейсбук те са до 30 секунди. В някои държави, но не и в България, се позволява публикуването на видеа до 60 секунди.
Това означава, че ще трябва да изрежете видеото, ако искате да го публикувате и в инстаграм, и във фейсбук.
- Субтитри
Във фейсбук reels можете да добавите файл с външно изработени субтитри. Това е полезно, особено когато има видео с говор или обучително видео, където е важно да има повече текстове. В инстаграм единственият начин е да се пише текст от телефона и да се позиционира ръчно и да се задава прозорец от видеото, в който да се появява. За дългите видеа, особено тези с говор, е трудно напасването и отнема много време.
- Избирането на музика
В инстаграм можете да си харесате музика от друг клип и само като натиснете върху нея да създадете ваш reel. Във фейсбук тази опция не е налична. Трябва да търсите ръчно песента в търсачката, която предлага фейсбук при редактирането на reels.
- Тъмбнейл
В инстаграм reels можете да си изберете тъмбнейл, който ще се покаже в началото на видеото. Във фейсбук това не е възможно и автоматично се показва първият кадър.
Тази разлика идва от необходимостта за стилизиране на фийда в инстаграм. Там reels се показват във фийда и е важно те да не нарушават изградения стил.
- Различни опции при редактиране
Във фейсбук все още не са налични някои от опциите, които има в инстаграм. Най-основните от тях са, че във фейсбук не можете да тагнете локация или друг акаунт при създаването на reel.
Научете как да постигнете по-добри резултати в инстаграм reels тук!