БЛОГ

Как да използваме хаштаговете за да развием акаунта си в инстаграм?

Правилната стратегия за използване на хаштагове може да помогне за развиването на акаунта в инстаграм. Хаштаговете са един от най-мощните инструменти за развитие в платформата. В следващите редове ще представим най-важните неща за използването на хаштаговете, които трябва да знаете.

Ползи от използването на хаштаг

Подобрява откриваемостта на акаунта

При попадането на хаштаг в инстаграм, той много прилича на акаунт. Подбрани са топ постовете, използващи този хаштаг, както и най-скорошните, а отскоро – и Reels, които са в отделна категория.

По този начин създавайки постове с използване на конкретен хаштаг, имате шанс да попаднете в топ постовете му, а по този начин нова аудитория да попадне на страницата ви. Тук изключително важно е съдържанието, което се публикува с дадения хаштаг, да бъде релевантно на неговата същност.

Съвет: Използвайте хаштаг в Reels. С тази отделна категория може да попаднете по-лесно на нова аудитория, а колкото по-креативно е съдържанието, по-голям шанс имате да привлечете нови последователи.

Подобрява reach-a на постовете

С използването на хаштагове, постовете достигат до по-голяма аудитория. По този начин достигате и нови хора, които да се запознаят с профила и бизнеса, който представлява той.

При подбора на хаштагове за използване, можете да разгледате хаштагове, които имат много последователи и са релевантни на темата. Когато един потребител последва хаштаг, то публикации с него ще излязат във фийда на потребителите.

Дава контекст на поста

В инстаграм има ограничения за разказването на историята зад публикацията. За пост във фийда има ограничение от 2200 символа, а в Reels и Story е важно да няма много текст. Затова използването на хаштагове може да даде контекст на пост, без да се налага да обяснявате много.

Един от най-ярките примери за подобен тип хаштаг е #throwbackthursday.

Използване при кампании

По време на кампания е добра идея да се използва свързан с нея хаштаг. По този начин можете да съберете всички постове на едно място и по този начин хората да научат цялата история зад кампанията.

Това е идея, както при продажбени кампании, така и при каузи.

Стимулиране на user-generated content

Можете да създадете хаштаг, който да е свързан с бизнеса и с постовете, които публикува аудиторията. Така на едно място ще събирате всички постове и хаштагът ще набере популярност. По този начин има шанс страницата ви да достигне до повече потребители.

Научете повече за user-generated content тук!

Как да изберем правилните хаштагове?

Правилното използване на хаштагове е важно за развитието на канала. Предлагаме списък с основните 10 типа хаштагове:

  • Брандирани хаштагове, свързани с бизнеса;
  • Кампанийни хаштагове;
  • User-generated content хаштагове, свързани с потребителите;
  • Хаштагове, свързани със събития;
  • Хаштагове, свързани с локации;
  • Дневни хаштагове, свързани с теми (#mondaymotivation);
  • Тематични хаштагове, показващи сферата на дейност;
  • Хаштагове, принадлежащи на различни общности;
  • Описващи хаштагове, подходящи да покажат темата на публикацията;
  • Фрази, които добиват популярност с времето;

Инстаграм позволява до 30 хаштага за фийд и рийлс и 10 за сторита. Но не винаги колкото повече, толкова повече е подходящо. Важно е те да са в контекста и да се анализират непрекъснато данните, за да се постигнат оптимални резултати.

Как да подобрим стратегията за използване на хаштагове?

Използвай различни хаштагове

Понякога е изкушаващо да се използват едни и същи хаштагове за всеки пост. Но не винаги това е най-добрата идея. Според правилата на инстаграм, публикуването на повтарящи се текстове и коментари се наказва. Това няма да доведе до сериозни наказания, но е възможно да се намали органичния рийч на публикациите.

Добра идея е да направите различен списък на хаштагове, разпределени по темите на постовете. По този начин ще можете да ги редувате и да давате различни хаштагове с различните постове.

Избягвай наказаните и преизползваните хаштагове

Важно е да следиш регулярно хаштаговете. Някои от тях се наказват от инстаграм, други са твърде използвани и е трудно да попаднете сред потребителите, които ги следят.

Използването на тези хаштагове могат да намалят достигането на аудитория.

Научете повече за Shadowban в инстаграм.

Използвай релевантни хаштагове

Важно е използваните хаштагове да са релевантни на съдържанието. Не е добра идея да публикувате снимка на море, а да сложите хаштаг, свързан с планина. По този начин също ще ограничите органично достигнатите профили.

Балансирай хаштаговете

Не използвай само хаштагове, които са много използвани и много големи. По този начин публикацията ви ще се изгуби сред останалите. Важно е в публикацията да имате както големи, така и средни и микро хаштагове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *