ТикТок определено е най-бързо развиващата се платформа в последната година. Тя дава все повече възможности на потребителите, а и на бизнесите, които да се популяризират в нея. ТикТок носи креативност, разнообразие и по-голяма ангажираност.
Това е и каналът, който към момента дава възможност без реклама да се постигнат отлични резултати. Органично платформата позволява на профилите, които правят интересно съдържание, да достигнат до огромен брой потребители.
Все още възможността за реклама в ТикТок не е актуална за България. И именно сега е моментът бизнесите да се обърнат към тази платформа и да изградят база. В следващите редове ще представим 10 съвета за повече гледания на видеата.
1 Добавете хаштагове към видеата
Подобно на инстаграм, в ТикТок хаштаговете са изключително важни за развитие на профилите. Но за разлика от инстаграм, тук е необходимо да поставите не повече от 4-5 хаштага. Те трябва да са релевантни на видеото и да показват каква е неговата тематика. Използването на трендинг хаштагове е добра идея, но само ако видеото отговаря на темата.
Научете повече за използването на хаштаговете в инстаграм!
2 Използвайте по-кратки видеа
Въпреки че ТикТок позволява публикуването на видеа до 3 минути, статистиката показва, че видеата до 30 секунди се радват на най-много гледания. Освен дължината, темата на видеото също е важна. Затова следвайте правилото – не толкова дължината на видеото е важна, а съдържанието. Ако се получи по-дълго, но смятате, че е интересно, оставете го. И също така – ако се получи по-кратко, но съдържателно, не го увеличавайте ненужно.
3 Използвайте трендинг музика
Едно от основните предимства на ТикТок е използването на трендинг музика. Подберете музика, която отговаря на съдържанието на клипа и е популярна. Така има шанс видеото ви да се появи във фийда на ТикТок, както и в публикациите, които са направени с тази песен.
4 Направи „кукичка“ в началото на видеото
Много важно е в първите 2-3 секунди да поставиш важна част от видеото, която да задържи вниманието на аудиторията. Често в ТикТок видеата само се скролват и е важно в началото да предизвикаме интереса на гледащия видеото. Поставете заглавие, ключов факт или друга „кукичка“, която да привлече вниманието.
5 Не мислете само за първите 3 секунди
Въпреки че алгоритъмът ще отчете гледане след третата секунда, не превръщайте това в основна цел. Според алгоритъма на ТикТок продължителността на гледане на клиповете влияе върху тяхното показване. Колкото по-голяма част от гледалите клипа стигнат до неговия край, толкова повече той ще се показва, защото ще се смята от алгоритъма за интересен и ангажиращ.
6 Използвай дуети и реакции
Използвай най-популярните видеа за правене на дует или реакция. Това е инструмент, който се радва на голям интерес. За целта открийте популярно видео в нишата и използвайте една от двете опции. След това се включете по забавен и креативен начин представяйки себе си, продукта или услугата.
7 Завладяващо копи
Тук имате ограничение от 150 символа, които се виждат при тръгването на видеото. Останалата част от текста е скрита и потребителят трябва да кликне върху бутон, за да се отвори по-голяма част от текста. Затова е важно кратко, точно и ясно да напишете това, което трябва да се каже за видеото.
Най-добре е това да е CTA за оставяне на коментар, последване или гледане до края на видеото. Също може да е интересен факт или друга „кукичка“, която да предизвика интереса към това видео.
8 Използвайте текст във видеото
Заснемете видео и използвайте различни текстове, които се появяват в него. Това допълнително ще привлече вниманието на потребителите и ще ги накара да изгледат видеото. Текстовете трябва да са кратки, точни и ясни.
В ТикТок те може да се настройват при публикуването на видеото и да се появяват, когато решите. Затова не е необходимо при заснемането да мислите за програма за добавяне на текстове.
9 Използвайте истински видеа
Слайдшоу от снимки или анимиран текст няма да постигне същия резултат, какъвто ще даде истинското видео. Затова придържайте се към оригинално създадено съдържание, което да е интересно и различно от това, което се публикува в платформата. Използвайте интересни транзишъни или ефекти, които са функционални в ТикТок платформата.
10 Използвайте инфлуенсъри
Подобно на другите социални мрежи, публикациите с инфлуенсъри се радват на по-голям интерес. Потребителите виждат известна личност и това приковава вниманието им. Плюс това, инфлуенсърите създават съдържание ежедневно и тяхното в повечето случаи изглежда по-добре направено.
Научете повече за инстаграм reels тук!