БЛОГ

SEO в TikTok – всичко, което трябва да знаеш

Подобно на инстаграм и фейсбук, за TikTok също е важна оптимизацията по ключови думи. Това ще доведе до по-голяма видимост на профила, достигане до нова аудитория, повече ангажираност и постигане на популярност на акаунта.

Според проучване на гугъл 40% от младите хора търсят продукт или услуга в инстаграм и TikTok. Тази статистика показва колко е важно да поддържаме профилите си в тези мрежи с мисълта за търсене по ключови думи. Освен в самите мрежи, публикации все по-често се появяват и в търсене по думи в гугъл.

В следващите редове ще обърнем внимание на всичко важно за SEO оптимизацията на твоя TikTok акаунт.

SEO фактори в TikTok

Интеракции с видеото

Това е основен фактор за показване на видеото в платформата и при търсене. Харесванията и коментарите са важни, но запазването на видеото е основен фактор за определяне на качествено съдържание. Продължителността на гледане на видеото също е важен фактор в алгоритъма на платформата.

Информация за публикацията

Описанието, хаштаговете и аудиото помагат на видеото да се показва на повече хора. Именно тук постът може да се покаже при търсене на ключова дума, която присъства в копи, хаштагове или при търсене по конкретно аудио.

Последователите нямат значение

Това е добра новина за стартиращите акаунти. За факторите за показване броят на последователите не са ключови. Тоест при качествено видео, което е по интересна тема, то може да се покаже дори на милиони потребители, без акаунтът да има много последователи. Именно това прави TikTok изключително подходяща платформа за постигане на отлични резултати в началото.

4 стъпки за по-добра SEO оптимизация в TikTok

1 Опознай аудиторията си

Опознай аудиторията ти, от какво се интересува, какво съдържание консумира и какво търси в платформата. По този начин ще успееш чрез копитата и хаштаговете да направиш текстовете така, че те да излязат при търсене в TikTok.

А и вече разбрахме, че самите резултати на видеото са важен фактор за показване в платформата. Това означава, че съдържание, което се харесва на най-топлите ти аудитории, има по-голям шанс да се появи при търсене по ключови думи.

2 Направи проучване за популярни ключови думи в нишата ти

Важно е да знаеш какво се търси от аудиторията. Затова прави редовни проучвания, използвайки различни инструменти. Гледай Keyword Planner на гугъл, както и други платформи, като SEM Rush или Ahrefs.

Добра идея е да направиш и проучване в самия TikTok. Започни да пишеш думи или съчетания в търсачката и виж какви предложения ще получиш от платформата.

3 Добави ключови думи навсякъде в профила ти

След като направиш подходящото проучване ще получиш списък с основни ключови думи в твоята ниша. Използвай ги в био-то, в копитата на всеки пост, както и като хаштагове на публикациите.

Също така текстовете в самото видео също са важни за платформата. Затова е хубаво и там да се поместят също важни ключови думи.

Все пак е важно съдържанието да е написано за хората, не за търсачките. Целта да се поставят повече ключови думи не трябва да е за сметка на смисъла и така да се затруднява аудиторията или тя да няма полза от текстовете. Също така не трябва да се прекалява с дължината на копи и хаштагове, които трябва да са до 5-6 за постовете.

4 Анализ, анализ, анализ

Непрестанно следи резултатите на твоите постове. Анализирай добрите резултати и виж каква може да е причината. Следи кога и какво да публикуваш, какво можеш да подобриш и оптимизираш. Постоянният анализ е ключът към дългосрочния растеж на акаунта.

Научи какво съдържание е необходимо за бизнес акаунтите в TikTok!

One Response

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *