Комуникацията в инстаграм трябва да е насочена към визуалното представяне. Изпипани дизайни, интересни теми и ангажиращо съдържание са основните изисквания за качествен контент в платформата.
Но понякога бизнесите се затрудняват да генерират разнообразно и интересно съдържание и започват да публикуват количество, без да се набляга на качеството.
В следващите редове ще представим 10 интересни теми за постове, които да използвате в бизнес акаунта си.
1 Обучителни карусел постове
Карусел постовете дават възможност да разкажете по-дълга история в рамките на 1 пост. Това става като добавите няколко визии, в които да дадете няколко съвета, свързани с конкретна тема, която би интересувала аудиторията.
Тук можете да включите и карусел постове, показващи ползите от даден продукт, който предлагате на аудиторията. Карусел постовете задържат вниманието на аудиторията върху съдържанието по-дълго време и ангажираността е по-голяма.
Като недостатък на този тип постове бихме определили невъзможността да се планира реклама през Ads Manager. Трябва да се пусне ръчно реклама през приложението, но тя се появява и в стори, където визиите не заемат целия екран.
2 Полезна информация за продукт/услуга
Тук не говорим да покажете снимка само на продукта и да напишете цената. В този тип постове е важно да разкажете повече за този продукт. Как той би решил конкретен проблем на аудиторията.
Визуално е важно продуктът да е поставен в средата, в която се използва. Друг вариант е да представите продукта като част от дизайн, който да спира погледа в инстаграм.
3 Туториали
Видеата, особено в reels, са най-добрия начин за правене на туториал. В него покажете експертност, дайте на аудиторията интересна информация, която би облекчила работата, тренировките, готвенето или ежедневния им живот.
Тези видеа генерират много запазвания и споделяния, което е положителен знак за алгоритъма на инстаграм. Именно този тип публикации имат голям шанс да станат вайръл и да достигнете нова аудитория.
Научете повече за успешните инстаграм reels тук!
4 Newsjacking
Следете всичко важно от нишата, в която е бизнесът ви. И когато има нещо ново и интересно, което предизвиква коментари, включете се в този тренд. Използвайте креативно възможността да хванете вълната на тази новина.
Важно е да сте креативни и да успеете да вмъкнете продукта или услугата си по темата. Този пост може бързо да се превърне във вайръл и да популяризира акаунта.
5 Новини за бранда
Въпреки че основната цел на повечето страници е да популяризират продукт или услуга, изграждането на бранда също е важно. Затова е хубаво, когато има новина за бранда, тя да се сподели. Служител се е отличил по някакъв начин – поздравете го. Брандът е спечелил награда, похвалете се.
Ще пускате нова серия или нов продукт – обявете го в инстаграм. Можете и да се допитате до аудиторията за нови серии и продукти и да започнете дискусия.
6 Behind the scene постове
Покажете в инстаграм как се случват нещата „от кухнята“. Покажете как пакетирате продуктите, как се забавлява екипът, докато работи или представете атмосферата на работното място.
Този тип постове са интересни на аудиторията. Така се и скъсява дистанцията между бизнеса и потребителите и брандът става по-близък до аудиторията.
7 Постове, започващи дискусия
Важно за алгоритъма на инстаграм е публикациите да са ангажиращи. А когато се започне дискусия, това дава допълнителни сигнали, че публикацията е интересна на аудиторията. Задайте въпрос, включвайте се с коментари и стимулирайте развитието на темите.
Друг вариант е да стимулирате задаването на въпроси в инстаграм стори и да публикувате отговорите си в стори.
8 User-generated content
Стимулирайте аудиторията да създава съдържание за вас. След това го пресподеляйте. По този начин ще имате разнообразно и интересно съдържание. А аудиторията се радва да покажете интерес към техните публикации, да ги споделяте, коментирате и да ги възнаграждавате за тях.
Научете повече за user-generated content тук!
9 Игри с награди
Един бърз начин да натрупате повече последователи е правенето на игри. Подарете продукт на някой от участниците и по този начин можете да го убедите, че си струва да стане ваш клиент.
Важно в игрите е във визията ясно да си личи, че това е игра и каква е наградата. А в копито да са описани точно стъпките, които трябва да се изпълнят за участие в игрите.
ВАЖНО! Не започвайте нов акаунт с често пускане на игри. Натрупайте първо една база от органично натрупани последователи и след това стартирайте с игри с награди.
10 Мемета
Основната функция на социалните мрежи е да забавлява. А меметата са се превърнали в неразделна част от комуникацията в инстаграм. Важно е да ги използвате с мярка. Не се превръщайте в меме страница, но използвайте, когато има как да го обвържете по темата, в която е бизнесът ви.
Бонус: Постове с инфлуенсъри
Важно за инстаграм е да се доверите на инфлуенсърите. Те имат голяма аудитория, създават креативно и интересно съдържание и са лидери на мнение. С правилния подход на използваните инфлуенсъри, можете да постигнете изключително добри резултати.
Но не разчитайте само на публикации в техните профили. Пресподеляйте тяхното съдържание към вашата аудитория.
Вдъхновете се за стилизиране на фийда в инстаграм с нашите предложения тук!