Основната цел на постовете в инстаграм е да ангажираме аудиторията. Колкото по-интересни са постовете, толкова по-добри резултати ще има инстаграм акаунтът. Затова е важно да обмисляме добре публикациите и да ги поставяме в общия контекст на акаунта.
В следващите редове ще ви предложием 8 работещи трика за увеличаване на ангажираността на публикациите ви.
1 Използвайте правилните хаштагове
Хаштаговете продължават да играят важна роля в инстаграм. Затова е важно да имаме подходяща стратегия за използване на хаштагове. Не търси най-използваните хаштагове, а тези, които са релевантни на публикацията. Ако поствате снимка на плажа и морето, не слагайте общи хаштагове, които са свързани с планина, зима и т.н.
Релевантните хаштагове се показват на хора, които имат интерес точно към такъв тип съдържание. И те са по-склонни да харесат, коментират или споделят публикацията.
Научете повече за използването на хаштаговете в инстаграм тук!
2 Интересно и забавно копи с CTA
Спрете скучните и информативни копита на публикациите! Инстаграм е платформа, насочена основно към забавление и разпускане. Затова опростете езика, бъдете по-креативни и забавни. Това ще направи публикацията по-интересна.
Винаги използвайте и CTA в копито. Предизвикайте аудиторията да напише коментар или да сподели на приятел. Тагването на приятел също е добра стратегия. Запазете за по-късно също е добър Call to action, както и призив от типа на: „Харесай, ако постът те усмихна!“.
3 Публикувай в подходящото време
В insights на инстаграм акаунта има информация, показваща кога аудиторията, която ви следва, е най-активна. Тези анализи ще ви помогнат да публикувате точно тогава, когато най-много от последователите ви са в приложението.
Така те ще видят веднага поста и ще се ангажират, ако съдържанието им е харесало. Това пък ще е добър сигнал за алгоритъма, който ще продължи да показва публикацията. Това дава възможност да се достигне и до explore tab, където да се покаже пред нова аудитория.
4 Спиращо внимание изображение
Инстаграм е преди всичко визуална платформа. Именно затова е важно да мислим за изображение, което привлича вниманието. Фотографии, интересни продуктови постове, стилизиране на фийда и забавните видеа са ключът към успеха в инстаграм.
Не публикувайте само пакшот на продукта или пък „скучни“ изображения.
5 Използвайте user-generated content
Често клиентите правят интересни и креативни публикации с продукта или услугата ви. Затова е хубаво да ги използвате във вашия постинг план. Те са по-различни и интересни и привличат вниманието на аудиторията.
Друго предимство на този тип съдържание е, че то е бързо за създаване.
Научете повече за ползите на UGC съдържанието тук!
6 Използвайте мемета
Меме постовете са най-разпространените в инстаграм. Хубаво е да ги използваме в комуникацията си. Те са забавни, предизвикват споделяния, коментари и запазвания. А това означава много за алгоритъма на инстаграм.
Важно е да използвате добре познати мемета и да ги направите така, че да представят продукта, услугата или бизнеса в добра светлина и по забавен начин.
Открийте още от ползите на меметата в социалните мрежи тук!
7 Използвайте инфлуенсъри
Инфлуенсърите често създават креативно съдържание, което можете да използвате в профила си. Не е достатъчно само те да публикуват в техния профил. Похвалете се и вие, като публикувате в профила си.
Аудиторията ще бъде привлечена от познато лице или креативното изображение. Така този тип съдържание ще бъде по-ангажиращ и ще се покаже на още повече потребители.
Друга добра стратегия за използване на публикациите с инфлуенсъри е колаборацията. Така постът се показва на последователите и на двете страници и събира по-голяма ангажираност от просто пресподеления пост.
8 Направете GIVEAWAY
Организирайте игра, като подарите продукта или услугата си. По този начин ще съберете огромен брой харесвания и коментари на публикацията.
Да, голяма част от хората са тези, които участват на всички игри, но ще успеете да достигнете и до обикновените хора, които да пробват продукта и да научат за неговите предимства.